flexibel, aanhaken bij elke gewenste arbodienst
Arbodiensten
Op het moment dat een werknemer ziek uit dienst gaat en de werkgever eigenrisicodrager is, draagt de werkgever de verantwoordelijkheid voor de begeleiding omtrent de arbo en re-integratie van de ex-werknemer.
De eerste stap die ondernomen dient te worden, is het inschakelen van een arbodienst. Dit kan dezelfde partij zijn als voor het reguliere ziekteverzuim, maar dit is niet noodzakelijk. Wel is het raadzaam om de zieke ex-werknemer onder te brengen bij de reguliere arbodienst, aangezien zij de medewerker al langer kent, er dikwijls een dossier is opgebouwd en er hierdoor inzicht is in de situatie. Natuurlijk kan er ook voor een arbodienst gekozen worden, dat maakt voor de administratieve verwerking van SV Pay niets uit.
Indien de werknemer ziek uit dienst gaat, verzorgt SV Pay de volledige uitkeringsadministratie. Door gebruik te maken van een flexibel aanpasbaar model, is het mogelijk om bij elke gewenste arbodienst aan te haken. Dat werkt veilig, vertrouwd en overzichtelijk.